Monday, October 5

Laksa


Balik petang tadi, saya terus menuju ke dapur.
Laksa asam! Nyum... nyum...
Makan tak pandang orang lain.
.
Adik saya kata, saya makan macam orang pelahap.
Saya jawab, memang saya lapar tahap gaban.
Sepanjang hari asyik menunggu jamban.
Saya rasa saya poisoning.
.
Semalam, dari dalam kelas, kekerapan melawat jamban meningkat dari hari biasa. Hari ini pun kejadian lawatan jamban masih diteruskan. Kesian cacing belaan dalam perut saya. Mungkin terbunuh semuanya. Hahaha...
.
Saya harap laksa yang belum hadam ini akan bertahan dalam tempoh yang agak lama sedikit dalam perut saya.
.
Saya mula mengalami dehydration. Bibir kering dan pecah. Kulit pun kering dan berkedut macam orang tua.
.
Orang kata teh dapat mengurangkan kejadian kekerapan mengunjungi jamban. Ok, mari minum teh!

No comments: