Monday, July 19

Suara Serindit Dah Tak Ada

Tiap kali gua jawab call, at the end mesti orang tanya balik "ini siapa?"

Atau pun "Kenapa suara macam ni?"

Tak pun setiap kali gua say hello, orang di talian hujung sana akan letak telefon atau yang lebih baik sikit akan say "Sorry, salah dial" dan call semula.

Ok, hari ini suara serindit dah bertukar jadi suara garau. I tried to speak softly but it failed. Bila hidung tersumbat, buat macam mana pun tetap dengung sengau tu akan keluar.

Gua tak berapa sihat tapi gua tak suka MC. Jumpa doktor pun payah, lagi mau cerita pasal MC? Cett... daripada MC dan duduk rumah tak buat apa-apa lebih baik kerja. At least I'll feel better when my colleague make a joke.

Kali ni ubat tak berapa berkesan terhadap badan. I'm still feel not well. Sebab? I just taken the medecine and didn't see the doctor. Kan dah kata tak suka jumpa doktor. Nanti doktor kasi stok ubat yang besar-besar dan banyak. Macam mana nak telan? Tengok ubat aja dah boleh buat gua tambah tak sihat.

Tak apa. Minum aja air suam bergelen-gelen dan suara serindit akan kembali. (aiyoo... geli jer)