Tuesday, December 8

Wandiana Khairudin part 3

Pada semester ke 5, mood bergambar saya seperti lenyap. Saya langsung tak bernafsu untuk memetik suis kamera handphone. Saya cuba cari folder gambar di laptop dan pc. Tak ada folder sem 5 seperti semester-semester terdahulu.
.
Saya cuba mengingati semula. Mungkin saya tersalah memfailkan folder tersebut. Cari di 2 ketul pendrive. Sah lagi sahih. Memang saya tak snap gambar langsung pada sem ini.

Mood bergambar itu telah hilang bersama kesedihan saya.

Diana merancang untuk tukar kampus pada awal semester ini setelah disahkan pregnant. Saya terima keputusan dia walaupun saya sangat sedih. Bukan sebab dia pregnant. Tak! Saya suka dengar dia pregnant tapi saya sedih sebab dia nak tukar kampus.

Bayangkan tangan saya menolak pintu HEA dan terus ke rak borang-borang akedemik. Apa yang saya cari? Pesanan dari Diana. Borang pertukaran kampus.

Mata saya menyelinap keseluruh ruang rak, tangan saya menyelingkar borang-borang yang ada tapi hati saya berdoa agar borang itu tiada di rak. Saya mengharapkan borang itu habis.
.
Tapi doa hati saya yang jahat tak di dengari Allah. Borang pertukaran kampus tu penuh di rak. Mungkin kakitangan HEA baru mengisi semula. Ataupun memang borang tu sentiasa penuh. Bukan tiap hari student tukar kampus kan?
.
Apa punya malang laa. Tangan saya menarik 2 helai. Diana perlukan sehelai saja. Tapi tangan saya tarik 2 helai. Kalau-kalau dia terhilangkan borang yang sehelai, at least ada sehelai lagi.
.
Masuk ke jabatan HEA dan bertanyakan pada kakitangan di dalam apa yang perlu diisi dalam borang penuh kepedihan tersebut. Tanya pun lebih kurang saja. Sebab? Saya tak ada mood langsung tengok borang tukar kampus.






Saya jumpa. Inilah satu saja gambar sem 5 yang dirakam ketika kami register di HEA sebelum bermula sem. Maria sedang sarat 8 bulan. Ija sedang dukung Sara. Diana di awal kehamilan. 2 lagi anak dara di kiri dan kanan gambar belum pernah sarat atau disaratkan ok. Hehehe...

3 ibu vs 2 anak dara.

No comments: