Thursday, January 14

Grapevine & Pohon Anggur

Saya rasa nak hantuk kepala ke dinding biar otak saya berfungsi dengan lancar.

Baru malam ni saya tau maksud perkataan 'grapevine'. Sepanjang 4 hari cuba cari maksudnya tapi tak jumpa. Saya cari dalam kamus. Kamus itu berikan saya makna; 'pohon anggur'.

Apa kena-mengena pohon anggur dengan business com? Gila!

Inilah akibatnya malas baca buku. Main selak-selak aje buku teks tu. Padan muka! Sebab soalan itu ialah soalan ke 5. Jadi, saya agak maklumat mesti di tengah-tengah chapter. Saya langsung tak baca info di awal chapter.

Goblok betul! Pohon anggur boleh berkomunikasi ke? Kenapa pulak manager kena mengelakkan pohon anggur? Tak ke pelik soalan tu?

Saya geram atas kebodohan sendiri.
Saya juga geli hati dengan kebodohan diri.

Nasib baik saya tak buat essei tentang manager jual 'pohon anggur'. Aiyak... lebih baik saya terjun sungai laa. Tak pun gali lubang dan sorok kepala saya dalam tu.

Moral of the story: Sila baca dan fahami keseluruhan chapter. Bukan main tembak-tembak pilih info yang salah.

2 comments:

ana fauziana said...

rerajinla skit kak rina oi...hehhehe

Rina said...

hahaha....
jahat laa ko ni pojie.