Thursday, August 5

3 Tahun & 3 Bulan

Perit jerih 3 tahun lepas dapat diredah tapi kenapa tak sanggup tunggu lagi 3 bulan setengah?

3 bulan setengah aje lagi!

3 bulan setengah tu pun dah berlalu 1 bulan. Tinggal 2 bulan setengah saje.

Gua sedih bila ada yang tarik diri pada semester akhir. CGPA tinggi jugak tapi kenapa?

Final sem?! Ambil keputusan berhenti belajar pada final sem! Apa dia fikir agaknya? Gua teringin nak call & tanya dia sendiri tapi gua kan ego tinggi. Gua masih marah pasal last sem punya cerita. Walaupun gua pernah cakap yang gua tak akan fikir hal orang lain lagi. Gua mau pentingkan diri sendiri tapi gua still fikir dia jugak. Kadang-kadang sebelum tidur, gua akan fikir kenapa dia tak mau tunggu untuk sem akhir ni. 3 bulan setengah aje lagi!

Tapi betul jugak kata Penguins, dia sendiri pilih jalan tu. Kita paksa dia pun tak guna.

Gua doa agar dia berjaya dan bahagia dalam apa jua jalan yang dia pilih.

Bila fikir final sem ni buat gua kecut perut laa. Tengok senarai assignment buat gua rasa macam nak demam. Banyaknya assignment. Tak tau mau start dari mana. Selalunya dah online untuk cari data tapi akhirnya gua cari bantal. Assignment gua tolak tepi katil.

Kalau Penguins dengar gua cakap macam ni, mesti dia buat sesi ceramah dan tarbiah panjang lebar yang akan buat taik telinga gua cair.

3 comments:

Ahmad Nawawi Yaakob said...

Rina, usah menoleh ke belakang.. teruskan langkah gagah anda.. be the best.. u can do it.. sy doakan kejayaan rina n kawan2..

Rina said...

thank you ustaz.

Maria Hadiey said...

tiap yang berlaku pasti ade hikmah...semuanya dugaan daripada Allah kepada hambanya..Kita yang tidak mengalami, kita boleh cakap n fikir macam2.. niat yang suci untuk teruskan perjuangan, tetapi akhirnya dihalang dengan masalah yang melanda tatkala kejayaan semakin hampir... harusnya kita sentiada positif dengan segala aspek..Allah itu Maha Adil..Hari ini mungkin kita di atas, esok lusa mungkin kita di bawah...