Thursday, September 2

Tension

Gua tension!

Kepala gua sarat. Banyak benda mau fikir. Rambut pun tak lekat kat kepala. Bila sikat, segumpal yang gugur. Gua salahkan syampu yang iklannya guna gadis punya rambut cantik bersinar kat TV. Rambut gerbang-gerbang bukan main lebat & hitam. Cet... harapan palsu! Bila gua guna, bukannya rambut gua gerbang-gerbang lebat & hitam. Rambut gua gugur macam daun kering musim luruh. Rambut kasar macam penyapu. Penyapu mak gua yang kat dapur tu pun lagi cantik dari rambut gua. Penyapu dengan rambut gua, penyapu tu lagi lebat.

Mak gua kata tukar syampu. Gua dah cuba banyak jenis syampu. Sama aje. Tetap gugur. Gua rasa macam orang tua umur 60an je gamaknya. Bila rambut dah mula luruh dari kepala, mesti laa fikir nenek tua, rambut nipis & beruban.

Uban! OMG!

Akibat kerap tukar syampu, rambut gua sudah keluar uban beb! Bukan main sihat uban tu tumbuh atas kepala gua. Mak gua kata, bukan sebab syampu tapi faktor umur. Mak gua kata gua sudah tua. Ya ke? Tak laa.

Gua muda remaja lagi. Hahaha... kena angkat diri sendiri. Kalau tak siapa mau angkat kan. Kena sentiasa perasan yang diri sendiri masih remaja bawah umur. Baru laa rasa diri muda. Ini rahsia awet muda. Bukan semua orang tahu.

Gua tetap dengan pendirian gua yang ini semua salah syampu yang iklannya guna gadis rambut gerbang-gerbang lebat & hitam tu. Lain kali jangan terpesona dengan grafik iklan. Tipu gua saje.
Tapi sebenarnya gua mau cerita yang gua tension sebab banyak benda mau fikir. Bukannya mau cerita pasal syampu yang grafik iklannya sudah tipu sama gua. Apa laa. Kalau karangan memang failed!

No comments: