Friday, October 22

Minggu-minggu Terakhir Bergelar CIK: Part 4

Sejak dua bulan lepas rambut gua gugur tahap kronik. Makin cuak bila sejak akhir-akhir ni gua rasa rambut makin nipis. Bila nak ikat rambut, getah rambut tu terpaksa pusing sampai 4 kali. Kalau dulu, cuma 2 kali aje. Tengok! Berapa kroniknya tahap keguguran rambut gua.

Sekali raut dengan jari, segerombolan rambut gugur. Time sikat rambut pun jangan cakap laa dia punya gugur, banyak gila. Gua duduk diam-diam mengadap pc pun rambut boleh jatuh dengan banyaknya. Mak gua kata rambut gua ibarat daun kering gugur pada musim luruh. Kiranya macam "autumn in my heart" laa ni. Tapi ni bukan cerita Korea. Ini versi "autumn in my head" laa kot.

Sangat horror tengok "autumn in my head" yang boleh ditimbang kati. Jika rambut tu boleh jual macam surat khabar lama, gerenti gua sudah kaya-raya dengan hasil jualan rambur gugur.

Kadang-kadang gua rasa macam nak ambil gam gajah lumur atas kepala dan lekatkan semula rambut yang gugur tu. Sayang tau tengok rambut luruh dengan banyaknya. Satu pembaziran secara besar-besaran telah berlaku.

Kenapa gua kisah sangat pasal "autumn in my head" ni? Sebab gua tak mau jadi pengantin botak. Sekarang ni pun dah nipis, bayangkan lagi sebulan? Kebarangkalian untuk jadi pengantin botak adalah tinggi. OMG! Takutnya!

Semalam petang pergi buat treatment untuk "autumn in my head" ni. Orang tu kata rambut luruh sebab gua banyak berfikir dan mungkin risau sangat. Errk... boleh macam tu ke?

So, balik rumah after maghrib I told my mom that she cannot make me worry and don't ask too many things about the wedding because it will make me bald when the "autumn in my head" come. Hehehe... It's work!

No comments: