Saturday, October 16

Minggu-minggu Terakhir Bergelar CIK: Part 1

Mak gua sudah bising-bising. Mak kata dia risau tengok gua relax aje tak prepare apa-apa pun. Gua kata pada mak yang gua tengah prepare laa ni. Prepare nak final exam.

Nanti mulut mak akan pot... pet... pot... pet. Gua akan angkat kaki masuk bilik. Kepala gua banyak benda mau fikir. Kita buat satu persatu laa. Kasi gua habiskan exam dulu.

Adik gua kata, kami anak-beranak tiap malam pun akan bincang pasal preparation. Tapi no action on my side and my mom side. So? Kami sama aje.

Mak planning nak buat macam-macam. Segala benda nak buat dalam satu masa. Aiyoo... pengsan laa. Nak cat rumah dan ganti langsir. Gua selalu tak setuju dengan cadangan mak. Gua kata kalau tak cat rumah pun, majlis jalan jugak. Kalau tak ganti langsir dan pakai langsir lama, bukan orang telek pun. Gua suka biru lembut tapi mak berkenan cream dan gold.

Tapi bila fikir balik. Mak cuma satu. Ikut saja laa apa yang dia mahu. Gua anak perempuan sulung dan of course my mom want the best for her daughter. Ok, kita akan cat rumah, ganti langsir blink-blink dan ikut colour yang mak suka, cream and gold. I make it slow and steady to avoid stress. Hahaha... Ya laa tu. Dalam hati dan kepala macam nak pecah.

10 comments:

Anonymous said...

PEHH TAK LAMA YEK..TAHNIAH KAK RINA.BILA TARIKH KERAMAT TUE.SEMPAT TAK FIZA TENGOK KAK RINA EHEM22

Rina said...

fiza mana ni yang ooiii?

Maria Hadiey said...

dah paptut dah pun..moga kekal jodoh ke akhir hayat...

Rina said...

maria,

hahaha... aku lmbt matang beb.

Maria Hadiey said...

weh..ko cam dah sisihkan aku yer..aku sedih giler.our friendship dah cm dulu..ko pun dah final sem.. but me?still have may be 3 sem 2 finish my study..seronoknya jika dapat diulang balik masa sem 1..life yang simple n nothing prob should be face..also can study together..overnight at ledang Inn.. really miz the moment..

Ahmad Nawawi Yaakob said...

biaq betoi si Rina ni nak nikah.. betoi ka ni apa yang chek dengak... he he tahniah.. bila oi bila tarikhnya... mai kita rewang-rewang di rumah dia..

Rina said...

maria,
sape lak sisih kan ko? ko tu yg jauh kn diri. ko cuti sem pun tak ckp dgn aku. tau2 ko dh cuti jer.

aku pun rindu gak kenangan sem 1 dulu tu. best giler bljr dgn batch kita kn? klu sorg kena mrh dgn lecturer,smua pun kena gak.

igt tak korg dtg rmh aku kul 12mlm bt asgmt ramai2? blk kul 3pg, ko dok tido tepi jln sbb ngantuk sgt tak larat nk drive kete. igt tak? best kn masa tu.

insyallah ni final sem aku laa. tak sbr nk abis kn sem akhir ni. nk kawen beb. hahaha...

Rina said...

ustaz,

nnt kn utusan dari patik yg akan menyusul lps exam nnt hehehe... bt kecik2 jer ustaz.

Anonymous said...

Salam akak ku. emmm betul ke ni dah nak menamatkan zaman bujang mu. Apa-apa pun tahniah. Dan satu lagi ikut saja la kata mak tu, apa yg dia nak, apa yg dia ingin ikut aja la. Org dulu pun mcm tu gak, lagi lak sorg-sorg. Kalo ada apa apa nak tolong bg tau org k. luv u my sis. -LILIE-

Rina said...

lilie,
tu laa... gua tgk mcm mak gua yg over excited dr gua. hahaha...