Monday, October 18

Minggu-minggu Terakhir Bergelar CIK: Part 2

Mak tanya "Dah tempah kad?"

Gua buat muka terkejut beruk dan beri jawapan berbentuk pertanyaan jugak.
"Eh, kena pakai kad jugak ke?" Ini ialah reaksi untuk menutup kesalahan sebab terlupa pasal kad. Hahaha...

Mak gua mesti bengang gila. Mak kata kalau tak pakai kad, nak jemput orang guna apa?

"Mak ni pun, zaman kan dah canggih. Kad tu buat bazir duit aje. Nanti kita jemput orang dengan sms, email, facebook, YM, msn... bla... bla.. bla.."

Kali ni mak gua yang angkat kaki. Mak kata gua sewel sebab dah banyak sangat mengadap buku.

Apa salahnya kita gunakan teknologi canggih-manggih untuk jemput orang kan? Lagi senang, efficent, jimat kos dan moden. Gua lagi suka kawan-kawan jemput guna sms dan email. Senang gua nak ingat tarikh. Sekarang ni semua orang guna handphone dan kebanyakkannya ada akaun email. Budak mana yang tak tahu apa itu facebook. Boleh di katakan orang mengadap facebook hampir 24 jam. War-warkan saja berita gembira kat status facebook dan boleh jemput kawan-kawan jugak.

Tapi...

Betul laa kata mak gua yang gua ni sewel. Teknologi moden tu cuma efficent pada orang muda-muda dan orang yang celik teknologi. Takan laa mak gua nak jemput orang kampung guna facebook. Mak gua tu, facebook pun dia tak tahu apa ke bendanya. Moyang saudara yang umur 80 an tu pun bukan reti tekan punat handphone. Kalau dapat handphone pun, mungkin dia buat baling kucing yang curi ikan kat dapur je.

So...

Mak menang lagi. Nanti kita buat kad ya!

2 comments:

Anonymous said...

Salam kak. Ko ni jgn le bt tak kisah sumua benda. Mana mak cik tak bising. ish ish ish.... -LILIE-

Rina said...

lilie,
hehehe... gua sayang nk tinggal kn title 'cik' tu.