Tuesday, November 30

Minggu-minggu Terakhir Bergelar CIK: Part 8

Our Solemnization Checlist settled by today. My head feel very relief without any anxiety about the interview. My interview session was very smooth. I respect the way the interviewer treat us. Some people said the interview was very teribble is not true at all. Alhamdullillah, it's not happen to us.

Siapa kata orang yang interview tu garang dan suka marah-marah? Tipu saya saja. Sengaja menakut-nakutkan saya. Seronok berborak dengan panel tu. Dia sangat santai beb!

Tapi bohong kalau saya kata yang saya tak takut langsung. Muka dah pucat lesi dari tempat parking kereta lagi. Hantar aje borang, kena tunggu sekejap. Saya terkejut macam nak terkucil masa petugas kaunter panggil nama saya. Dia cuma nak pastikan yang saya bukan anak pertama dalam keluarga.

Bila nama kena panggil lagi untuk sesi interview, sekali lagi saya rasa macam nak terkucil. Darah gemuruh datang macam guruh beb! Hampeh betul. 3 helai tisu yang saya pengang lencun dek peluh di tapak tangan. Jenis tapak tangan berpeluh, bila gemuruh lagi laa berair macam baru lepas cuci tangan aje gamaknya.

Bilik interview tu kipasnya betul-betul dibelakang saya saja tapi saya berpeluh-peluh macam orang baru lepas lari 200 meter. Saya terpaksa genggam jari-jemari sambil menahan lutut dari menggigil. Betul-betul tak boleh blah punya takut.

Tapi akhirnya, saya boleh berborak-borak dan gelak-gelak dengan orang yang interview tu sebab dia pandai kawal keadaan gemuruh saya. Saya syak dia ada belajar psycology laa because she knows how to handle people like me.

3 comments:

Anonymous said...

hahahahaha...-lilie-

Unknown said...

waa sudah lega..nanti kena interview ngan tok kadi plak..syahduu

Rina said...

ah? ada ke kena interview dgn tok kadi? ingat kan dh boleh kahwin! belum boleh lg eh? hahaha...